Ieder kind leert op zijn of haar eigen manier en tempo. Leren is een proces. Wij gaan uit van mogelijkheden en kijken wat kinderen nodig hebben om een volgende stap te zetten. Bij rekenen, spelling en lezen werken we bijvoorbeeld met drie niveaus. Het eerste niveau is voor de kinderen die het moeilijk vinden, zij krijgen extra ondersteuning. De tweede groep zijn de kinderen die precies genoeg hebben aan de basisstof en de derde groep krijgt extra uitdaging.
Team-teaching
Kinderen zitten in een vaste groep met vaste onderwijsprofessionals. Vanaf groep 3 zijn er in elke groep op meerdere dagen per week twee professionals, we noemen dit team-teaching. We kunnen zo het aanbod voor de kinderen afstemmen op de behoeftes die er zijn. Ook krijgen de kinderen meer persoonlijke aandacht en begeleiding.
Met team-teaching kunnen de kinderen en de onderwijsprofessionals hun talenten nog beter ontwikkelen. De onderwijsprofessionals werken samen. Zij nemen samen de verantwoordelijkheid voor goed onderwijs en de ontwikkeling van alle kinderen in de groep.
Coöperatief leren
Hierbij gaat het om de samenwerking tussen kinderen met verschillende talenten. De kinderen zitten in een team, ze helpen elkaar en zoeken samen naar oplossingen. Zo leren ze van en met elkaar. Praten, samenwerken, bewegen, 'alles mag' in het teken van de leerstof. Coöperatief leren versterkt het leerproces en creëert betrokkenheid bij de kinderen en professionals.
Leren met je hoofd, hart en handen
We hebben een breed aanbod. Bij wereldoriëntatie werken we met Blink. Aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek en burgerschap zitten verweven in verschillende thema's. Na een inleiding gaan de kinderen verder met ontdekken en onderzoeken. Er zijn excursies en bij de afsluiting van een thema presenteren de kinderen hun project, bijvoorbeeld met een muurkrant, een filmpje, een toneelstuk of een spreekbeurt.